Fototriss: Rosa

VECKANS TEMA
… blir därför ROSA. Låt den röda tråden i era trissar vara rosa och glöm inte bort att hjälpa Cancerfonden i kampen mot bröstcancer!

Denna triss uppmärksammar något så viktigt och samtidigt som den påminner oss om det sköra i livet. På en resa till Indien 2010, så påmindes vi om hur livet är skört, och att allt inte är rosor och nallebjörnar. Dessa bilder är tagna på den resan och förhoppningsvis förmedlar en känsla av både förtvivlan och hopp, lite av båda delarna…

 

Vackra lotusblommor i en damm, men även de är fläckade av smuts och sot…

 

Trots motgångar och hårda dagar, öppnar sig alltid nya möjligheter och nya dagar…

De vackraste är även det sköraste…

 

71 thoughts on “Fototriss: Rosa

  1. Visst kan det hända saker som förändrar mycket. Din text är tänkvärd, även om den också väcker många frågor. Dina bilder är mycket vackra och att njuta av vackra blommor kan skänka tröst. ingen tillfällighet att vi ofta har med oss blommor vid olika besök. Våra liv är så sköra. En vacker triss.

  2. Livet er skjørt og verd å være var om, derfor blir det så viktig med cancerfondet og rosa bandet.
    Nydelig triss🙂
    Ha en vakker dag🙂

  3. Jag hade ett ordentligt jobb innan jag hittade var jag skulle kommentera. Men som synes är jag nog inte helt obildbar.

    Det var väldigt vackra rosa blommor du visade och passar verkligen in i veckans Fototriss.

    Sv. Tack för din kommentar. Att du gillade den första bilden gör mig glad, eftersom det är MINA pelargoner. De andra rosorna fanns på Fredriksdals Friluftsmuseum.

    Gilla

    • Ledsen att det är svårt att kommentera, jag ska se över layouten och se om jag kan göra det lättare. Tur att du höll i tills du hittade, kan tänka mig att det är många som skulle ge upp och det är ju trist. Tack snälla – kul att du gillar mina bilder. Alltid kul att bilderna man själv tar på egna saker är uppskattade. =) Tackar!

Leave your comments here...Thanks <3

