Fototriss: Detaljer

Nu är det jubileum, vi är framme vid den 200:e omgången av Fototriss! Även denna gång är det tävling som gäller med priser från Coolstuff, presentkort värt 2000, 1000 resp 600 kr.

TEMAT
… som gäller i den nya tävlingen är DETALJER. Det är de små detaljerna som gör det, brukar man säga och nu är det upp till bevis för er – ska detaljerna i era trissar ta er till final?

Jag tycker alltid att det är detaljerna som gör det… Och fotar ofta detaljer och småsaker som passerar mitt liv. Något jag fastnade för var dessa halvdöda tulpaner… För vem är det som säger att man inte kan se något vackert i det döda…

Skört, vackert och enkelt – som jag tycker det ska vara…

2012-12-01 Fototriss detaljer 022012-12-01 Fototriss detaljer 012012-12-01 Fototriss detaljer 03

83 thoughts on “Fototriss: Detaljer

  1. Du har verkligen givit ett extra (och evigt) liv åt dina tulpaner. Riktigt snyggt och fint trissat.
    Tack för kommentar på min sida.
    Ha de gott!
    Tore

  2. Oj, vilka blommande possörer den sista och första blev bäst med den blåa himlen bakom, inte så intensiv att blicken faller på den utan blommorna får spela huvudrollen. Härlig triss.

  3. Jättefina bilder! Visst kan något halvdött vara vackert, precis som gamla rostiga spikar, förfallna torp etc. När man är ute med kameran ser man allt så annorlunda.
    Tack för din kommentar hos mig🙂

  4. Absolut så är vissna blomster något att fotografera. Brukar själv köpa tulpaner och ta bilder på dem FÖRST när de börjat vissna. Likaså rosor som kan bli riktigt intressanta i sitt förfall.
    Tre bra bilder där ettan och trean känns bäst eftersom de har en ganska ren bakgrund. Mittbilden har lite mer som “stör” i bakgrunden så att säga.😉
    Oavsett vilket, så gillas den …

    • Mmm… jag vet vad du menar, men jag tycker inte att den stör så mycket, men det är några som har sagt att de stör, men jag tror kanske att det kan vara att de andra två är så “rena” så i jämförelese blir det störigt. =) Tack snälla för din snälla kommentar!

  5. Oj, vilka häftiga bilder på tulpanerna. För nåt år sen tog jag foto på en bukett tulpaner från det att de var pinfärska tills det var dags att kasta dem. Dina bilder påminner mig om min gula bukett.🙂

    Sv: Just det här med trissen finns ju så många saker att hitta. Alla har ju sina tankar.

    Gilla

Leave your comments here...Thanks <3

