Fototriss del 233 Stillhet

Veckans Tema

Stillhet…

Det finns många fina platser i världen som inger stillhet, men “mitt” ställe heter Gotland. Jag känner alltid ett lugn när jag befinner mig på ön. Det är något speciellt med naturen, något speciellt med havet och något speciellt med människorna. Det vackra, karga och tysta…

Det är svårt att förklara men jag hoppas att ni ser stillheten som ön ger mig genom dessa bilder….

2013-01-06 Fototriss Stillhet 03 2013-01-06 Fototriss Stillhet 02 2013-01-06 Fototriss Stillhet 01

 

74 thoughts on “Fototriss del 233 Stillhet

  1. Jag har aldrig varit på Gotland och jag förstår att jag har missat något… det måste bli en ändring på det! Läckra bilder! Fint trissat!

    • Ja men visst, turisterna vill man inte ha något med att göra. Det är därför jag alltid försöker vara där när det inte är turistsäsong. =)

  2. Visst finns det stillhet i dom, tycker du fångat djupet bra i dina vyer genom att placera något i förgrunden och en grästuva räcker.
    Själv så förknippar jag inte Gotland med just stillhet eftersom jag tycker ön har allt. Det finns något för alla där.
    Stillheten vid stranden på morgonen, beachliv eller utflykt på dagen lite väderberoende, kultur i skymningen Shakspeare i Roma klosterruin, sen god mat och röj i Visby långt in på småtimmarna.
    Fast då missar man stillheten morgonen därpå🙂
    Tyvärr har jag inte varit där på rätt många år.

    • Ja visst är det så. Gotland har allt… och lite till. Vi har sett till att besöka ön när det verkligen inte är högsäsong och därmed kunnat njuta av ön utan turisterna. Men vi har utforskat ön från norr till söder och försökt att hitta guldklimparna… Och jag tycker att vi har lyckats! =)

    • Visst är det så, i turistsäsongen ska man nog inte besöka ön om man vill ha stillhet. Men iofs går det att hitta de underbara ställena då också, det gäller bara att våga ta sig dit =)

  3. Fin triss, älskar din första bild, den är så vacker… Gillar också, som någon skrev tidigare, när bilderna håller ihop, som de gör hos dig. Jag har inte varit på Gotland än, men nu ser jag ju att jag måste dit och ta med kameran…

  4. Förstår att du känner lugnet och stillheten där, det visar dina bilder mycket väl. Naturen är välgörande, sedan kan den skilja sig från plats till plats och det är skönt när man har hittat sin favorit.

  5. Oj, vilka vackra bilder !! Visst känns stillheten av. Har aldrig varit på Gotland. Hört att det ska vara lite som Malta. Fast när jag ser dina fina bilder ser jag ingen likhet alls😉

    • Nej, jag skulle nog inte säga att det var så likt Malta, inte så som jag sett Malta på bilder, men jag tycker att det känns som att man är utomlands =)

    • Ja visst, Ulla, ön är makalöst vacker och så olik fastlandet! Min dröm är att åka dit och bara njuta av naturen, vilket i iofs har gjort ganska mycket, men det finns alltid mer… =)

Leave your comments here...Thanks <3

